måndag 8 juni 2009

Ankomst & Dag 1

Igår skjutsade3 Charlie mig och Angelica till flyget vilket gick bra, sen fortsatte vi mot taxfreen där det blev 3 påsar mm's, mumma! Flyget gick bra och vi kom till Milano oskadda, men jag fick en enorm värmeshock måste jag säga. DEt kom en killa och hämtade oss på flyget i minibuss och körde den kanske 1.5 timmar långa vägen till Scuola ILI här i Lugano, skolan där vi studerar Italienska cirka tre timmar per dag. Jag och Angelica fick bo tillsammans i en rymlig lägenhet, det är fräscht här på Franklin College som vårt boende kallas. Vår rektor bjöd oss på enoormt god pizza på en resturang igårkväll och sen låg jag vaken och lyssnade påå åskan och alla bilar som åkte här utanför hela natten..

Imorse gick vi och åt frukost som i stort sett bestod av wienerbröd med marmelad till, ok vi fick LITE juice o något konstigt bröd till. så tur att jag har med mig lite nödproviant ochg att det finns supermarkets här=) I skolan gick dxet sedan fort framåt, endast Italienska taldes och en av lärarna skrek i stort sett bara italienska, inte ett ord engelska, det kommer nog bli lite jobbigt att sitta där i tre veckor!! Sedan gick vi åpå rundtur i staden och handlade lite mat, sedan träffades de föesta här i vårt rum, vi hade de så trevligt så. Nu ska jag lägga mig och läsa en av de böcker jag köpte på arlanda, skriven av Åsa Jinder. Ha det bra=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar