onsdag 24 juni 2009

dag 16 och dag 17 so far

Igår så blev det en lugn dag med stadsrunda efter tuppluren vi tog efter lunchen som bestod av pasta carbonara, eller jag låg och läste medan de andra 2sov. Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att köpa en tröja, en svart-vit randig lång sådan. Mycket omtyckt! Sen samlades vi här inne, åt middag och låg o myste heöa högen med massa godasaker. Jga hade till exempelköpt en tårtliknande varelelse med fragolas på, jordgubbar alltså. Mycket god tyckte den lilla sockerråttan Olivia. Vi la' oss ganska tidigt och jag låg och läste ett bra tag, idag läste jag ut den andra boken,, "min bästa väns dotter", verkligen jättebra. Sorg, relationer, kärlek,svåra beslut, misstag och död, den inehöll allt. =)

Idag var det en lugn och härlig dag i skolan, fick lyssna på Eros Ramzzotti och så bestämde vi oss för att göra Tiramisu på fredag. Det gillas. Lunchen idag bestod av pennepasta och striganoff, typ kalopsaktig köttgryta. Det slank ner så bra så i sällskap med coca-colan. Idag har vi även bestämt oss för tt ta oss upp på San Salvatore, ett berg här bredvid därman tydligen kan se jättelångt, dock är det lite mulet idag, men vi hoppas på vacker utsikt och attden dyra glassen ska vara GOD. Nej nu ska jag snart ta och väcka sömntutorna här inne, dom kna inte sova bort hela dagen. HAHA

Idag fick vi reda på lite info av Giovanni, rektorn, han skulle boka tåg åt oss till Milano central på söndag, och sen skulle vi ta en taxi därifrån till Linate. Dessutom ser det ut som om vi inte behöver åka hem ensamma, uatn att vi får sällskapp av Patrik och Alexander. Så ska vi väl inte kunna virrta bort oss?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar