lördag 13 juni 2009

Dag 6

Olidlig värme!! Vi gick till Lido på förmiddaggen och stannade tills klockan 17.00. Lido är ett ställe med pooler, gräsytor strand och bad i sjön här i Lugano, verkligen perfekt. Det kostade fr5 för oss studenter, cirka 35sek. Det är inte så farligt. Hade med mig jordgubbar, äpple, banan, bigaroer och vatten dit, men köpte även pommes frites och en cola. När vi lämnade Lido för att handla lite efter 5 så var det 32*c här, det går knappt att andas. Jag blir iallafall jättetrött. Men jag satt i skuggan hela dagen idag, annars hade jag nog fått solsting. När vi kom hem gjorde vi pizza jag och angelica, fast vi hade sällskap. Vårt rum har blivit en samlingspunkt kan man säga, vilket är mycket trevligt förutom att vårat toalettpapper ryker först, som smör i solsken. Men vi har varit finurligt elaka och tagit papper på skolan, för att köpa i affären var så dyrt. Nu har jag ducshat och sitter och funderar om jag ska lägga mig, är tröött och har ändå inte bättre för mig. Så god´natt då, puss och kram

1 kommentar:

  1. Tjena Olivia. Tänkte bara säga att det är roligt att läsa vad som händer där nere, så fortsätt dokumentera! :) Kul att höra att ni har det fint. Vi hade också Paola som lärare, den blonda. Fantastisk kvinna det.. ;) Fråga mattanterna efter sås, de har väl alltid någon form av vitlökssås? Har för mig att den brukade funka till allt. Aja, ha det fint! / Anton Gavell.

    SvaraRadera