fredag 26 juni 2009

Igår och dag 19

För det första fick vi inte göra Tiramisun själva igår, utan det kom en snubbe som gjorde den medan vi tittade på!! Efter skolan blevd et strandne och vid 18.00 gick vi till skolan för att baka pizza. Vi tittade för det mesta på, hälften av pizzorna gjorde vi. Det tog 2TIMMAR för denna snubbe att sno ihop 7pizzor, han är ju ingen man att arbeta på en pizzeria iaf! Men resuultatet bleb bra. Tiramisun var inte riktigt asom jag tänkt mig, det understa lagret smakade alldeles för mycket sprit, usch, det var allldelels blött. Men det kan även ha berott på den eminente kocken, haha! Vi åt occh hade oss och klockan skende iväg, var hemma på residenset vid 22 kanske, jag gick till sängs ganska tidigt, vilket jag även kommer att göra idag. JAg har i stort sett hunnit packa klart, det känns inte positvt med övervikten må jag säga, sen har vi ingen våg här heller..

Denna dag, fredag, var ju sista skoldagen som gick väldigt snabbt. Vi fick leka och så fick vi tillbaka våra prov, jag fick över godkäntgr'nsen iaf, den var på 27, jag fick 38 av 50. Så helt bakom flötet är jag ändå inte... Till lunch fick vi pizza, mumma. Sen skulle vissa sova men jag följde med Lina och Ida ner på stan och kikade lite, men inget förutom enhalsduk lockar mig för tillfället.. När jag och lina skulle börja vandra hemå kom världens störtskur, som resulterade i att vi sprang hela vägen hem men blev verkligen dyngsura, det droppade av oss.. Till vår stora besvikelse stod även Linas fönster öppna, så där var det bara att börja ksura, två stora vattenpölar, ett under varje fönster!! sen åt hon och jag en romantisk middag bestående av nudlar ochstekt banan, vi var inte sugna på att äta ute som de andra, men vi följde med dem sen ändå. Efter ristoranten gick ida, jag o Lina o köpte glass på Gelaterian här bredvid, gud vad jag älskar glass, jag är galen i glass!! Imorgon är sista dagen här, vissa lämnar Lugano redan imorgon, så vi har fått allt som blev över, så imorogb blir det hänt i veckan, vi får äta allt som blivit över av påssoppor, nudlar, pasta och så vidare. Men inte lider vi, det är ju synd att slänga mat! Nej nu ska jag plocka lite innan jag lägger mig, ser ut som en svinstia här enligt mig, enligt alla andra är jag för ordningssam, men jag kan säga att jag längat efetr mitt eget rum, där jag får ha hur städat jag vill och däringen annan kan stöka till. =)

Nej nu säger tant Olivia buenanotte!'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar