tisdag 9 juni 2009

Day two

Imorse började vi dagen med att glömma våra skolböcker hemma så vi fick skynda lite vid frukosten för att hinna hem, men det tar absolut max 5minuter mellan skolan och residenset. so Non problemo=) Frukosten består av samma sak varje dag: ett litet glas besk apelsinjuice, croissant (wienerbröd) och marmelad, mjukt bröd med konstig smak på kanterna och tee eller kaffe för den som vill. Men vi klagar inte, har köpt hem yoghurt och frukt som vi kan smaska på hemma, sen hade jag med mig bröd och mjukost hemifrån som jag smaskar i min några stycken innan vi beger oss mot frukosten 07.55.. Skolan börjar sen 8.30.
Jag tycker vi har lärt oss ganska mycket på dessa två dagar, vi kan presentera oss, räkna och bokstavera och lite annat nödvändigt.. Fast lite för seriöst är det med tanke på att vi gav oss in på grammatiken!!! idag..

Efter skolan och lunchen som bnlev god kryddad ugnspotatis och kyckling så tog min rumskamrat en tupplur och jag läste ut boken och "pluggade" lite italienska. Sen knackade Made på och ville att vi skulle följa med till satden för att handla. Vi kikade runt och Angelica fick med sig ett par skor, seda handlade vi lite mat och gick hem. Näär vi hade ätit klart gick jag, madde, frida, angelica, Julia, Johanna och Olivia och satte oss neer i staden på en mysig ristorante där vi beställde in olika glassar och kaffe. Har nyss kommit innanför dörren så vi blev borta flera timmar. vi pratade och hade det trevligt. Dessa veckor kommer bli underbart trevloiga om de fortsätteer så här! Och det har inte en s varit fint väder ännu.. Nej nu ska jga at och städa lite, det är jag som är mamman i vårrt förhållande, "Stäng av plattan", "Glöm inte plattången" osv.
Buono Notte (Good night)

Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar