onsdag 17 juni 2009

dag 9

Dag 9 bestod av väntan inför att åka till chokladfabriken, så skoldagen blev väldigt lång. Innan vi for 13.30 åt vi lunch, hamburgare utan bröd men med klyftpotatis. Vi bad om sås och fick den vanliga maionesen, men det slank ner tillsammans med några glas coca-cola. Sen tog vi tåget mot fabriken, det var jag, Sofia, AngeliQa, Elin, Ida och Jenny. Sen föjlde vår kära buttcrack med och två damer till. Förts av allt fick vi smaka smält choklad ur en fontän, huuur gott som helst. Sen kikade vi inne i själva fabriken och på muséet. Innan vi for gick vi så länge vi kunde i butiken, jag fick med mig 1.6kg, så det var inte så enormt jättemycket. Angeliqa med Q fick med sig 2.3kg, så hon var värst;) Men jag har 1kg m&m's också från taxfreen! Hurn ska jag klara mig utan att få övervikt i bagaget när vi flyegr hem? Det var enormt varmt och soligt igår, så de andra trotsade utflykten och solade, det pågår som sagt en tävling, "Vem blir brunare än Olivia Bergman?" Haha! På kvällen gick vi till starnden där vissa tog ett kvällsdopp, där satt vi ett tag och fotade och myste. Så vackert här! Sedan blev det nästan läggdaggs på en gång vi kom tillbaka till residenset. Fixarfriida spenderade sin 3e natt här, mysigt med sällskap..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar